Sunday 1 January 2012

my housemates [E3-4]

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum W.B.T

E3-4

OK..untuk post kali ini,aku dgn berbesar hati nak memperkenalkan housemates aku yang sudah ku kenali hampir 7 bulan,iaitu semanjak aku melangkah kan kaki ku ke USIM..
kami dipertemukan dalam sebuah persahabatan yang cukup indah,yang kadangkala ku fikirkan ibarat sebuah keluarga,in a simple words,we're just like sisters to each other..
aku still ingat betapa pemalu nya aku time first2 bersua muka dengan mereka.hari first menjejakkan kaki ke usim,pendaftaran pelajar dijalankan di stadium tertutup nilai.teruja sangat sebab akhirnya impian parents aku utk tengok aku mendaftarkan diri sebagai pelajar usim dapat ku tunaikan.after registration,kami pelajar2  tamhidi di beri segugus kunci,kunci kamar masing2.aku ni sangat2  berharap dapat duduk bilik yang besar..hehe.so,aku pun terus ajak parents aku ke kolej kediaman nilam court or lebih dikenali sebagai KKNC.nak tau tak,aku dapat kunci yang tertulis E3-4-2..btw,aku tak paham langsung apa yang dimaksudkan dengan angka dan huruf tersebut.sampai jer dekat KKNC,kami dilayan oleh senior2  baik hati yang ditugaskan utk mengangkat beg kami dan menunjukkan kedudukan bilik kami.OK.baru la aku tahu,rupa2  nya aku di tempatkan di blog E,tingkat 3,rumah bernombor 4,di bilik yang ke 2..thank to ALLAH ,nak tau sebab apa?sebab aku akhirnya dapat apa yang aku idam2 kan.meh  sini aku nak habaq mai.dalam rumah tu ada 3 bilik.bilik 1st,memang besar,tapi perlu di kongsi ber4.bilik ke2,bilik aku,sederhana besar,dan hanya menempatkan 2 orang pelajar.dan bilik ke3,agak malang,agak sempit dan perlu dikongsi ber2..hahhh..bukankah aku bernasib baik??but,for ur information,aku sepatutnye ade sorg roomate,tp mlg nye,aku hanye berkesempatan tdow berteman only for a week..so sad.and till today,I keep stay alone in my room..to my dearest ex-roomate,FATIN NABILAH,uhibbuki jiddan lillahi taala..hehe..OK now aku akan memperkenalkan ahli2  rumahku.

meet my dearest housemates :)
kami bertujuh ibarat adik-beradik..aku sayang korang sampai mati~

haa..yang ni HASHIKIN ROHANI namanya..
atau lebih dikenali sebagai IKIN or TAE KYUNG @ KINRO..
mesti korang tertanya2 kan,kenape kami pggl ikin ni tae kyung..
hehe..sbb nye,ikin ni sgt ske kn si tae kyung..hehe
ikin,di sini aku nak bagitau kau,aku syg sgt2  dekat kau..btw,,she is our leader ok..seorang yg sgt berdedikasi dlm melaksanakan tugasnya..thanks ikin for being such a good leader..


yg ni plak nama nya SAKINAH..atau lebih dikenali sbg KINAH or SAKINAH KAWAII..
kawaii??means comel..dye punye nama FB tu..tp nama tu da melekat pun dgn diri dye..seorg yg sgt talkative..suke nyanyi,mcm2 lagu dye blh nyanyi..btw,suare dye not bad la..hehe.dye ni sgt suke pluk aku,katanya sbb aku ni agak chubby,sdp di peluk..haha.hampir tiap2  pg utk saban hari,kinah la yg bertanggungjawab mengejutkan aku dari mimpi dan lenaku..btw.for that,thanks a lot kinah.really appreciate u..u should know that I really love u sis :)


DINA IZZATI MUHYI
mesti semua terpukau kan dgn anugerah yg ALLAH kurniakan kpd si DINA ni,minah arab yg cun melecun.
hehe..bru2 ni,kami menjalani experiment bio tntg inheritance..kami kena cari genotype kami..so,,after blk ke rumah,kami berborak2  tntg exp tu..and,surprising,she told me that her genotype is at 45,too different from me,as mine is at 5 only..u know why is it there is diff btween our genotype??that is because she has such a natural beauty inherit from her mom I guess..her nose,sgt mancung mcm minah arab..btw,dina,sometimes,aku jeles dgn natural beauty yg kau miliki..but,pliz,jgn tlalu kuat berdiet,takut kelak ia bakal memakan diri..here,I will tell u that I love u my dear sweety  :)

tuh dia...cik NAJIHA RASIMAN..seorang yg sgt rajin mentelaah pelajaran..tiap masa duk berkepit dgn buku law n dictionary..tu yg aku nampak la..jiha ni plajar TSU..budak syariah la..putih!!katanya mewarisi keturunan nya,yg berdarah cina..so,tak pelik la kalau tengok dia cam chinese look..dye sgt kuat makan,tp yg buat aku n rakan2 ku yg lain cemburu,terutama dina..even dye makan bnyk,still badan dye mantain kurus slim..ape petua kau ek,jiha??ce cite ce cite..hehe..kwn,even,kte xde la tlalu rapat,but I still love u like I love everyone around me..hopefully,one day ko akn berjaya mencipta nama sbg peguam yg berjaya..aminn.. :)

Ok..now,meet my dearest 2 sweet buddies..mereka ber2 antara insan yg aku plg rapat di alam U ini..yg berbaju pink tu,si pinky AMAL MADIHA ROSLAN..amal mmg penggemar warna pink yg tegar..haha..bunyi mcm kejam jer kan..kdg,dye agak childish..tp aku suke sbb dye jd diri dye sendiri.bab2  mknn,amal seorg yg sgt pemurah.tiap hari after blik dr kampus,semestinye amal akn ke bilik aku,melepak dan bergosip cerite2 hot..

yg bertudung hijau tu plak,nama nye NASYITAH ZAKARIA..atau lbh mesra dipanggil IETAkirei..seorg yg sgt sporting.ohh,,btw,she is TSU student.dan merupakan penolong tamhidi syariah & undang2 sem2 ni.ieta seorg yg ramah n pemurah,tdk lokek utk menghulurkan bantuan bila aku kesempitan wang..ieta,thanks taw for that.mse sem1 dlu,dye ade ckp nk kawen pd umur 18,but till today,jodoh tak smpai lg.btw ieta,hopefully,one fine day,ko akn jumpe jodoh ko yer..n smoge ko dpt jd peguam yg berjaya..

buat korg ber2 yg plg rapat dgn aku,aku nk sgt laung pd 1 dunia ni,yg aku sayang sgt2 dkt korang b2.. :)

and here,meet me,AININ SOFIYA MOHD SABRI aka ASMS93 aka
MISS NINIANIKITA..
hehe..am I pretty cute ryte??haha..just kidding.dont take it too serious yaww  :)

amacam kalau aku berpurdah??cun tak??hehe..niat utk berpurdah tu ade,
but somehow aku rase aku msh tak layak utk berpurdah..huhu  =,=''

amal.ninianikita.dina
ini la aksi kami pd penghujung sem1..bergelak ketawa,berkongsi suka dan duka bersama2..
sgt suka bergambar krne perasaaann diri tu cumil n HOT..haha


ini lah jadual tugasan kami for the whole week..amacam,lawa tak??hsl kerja tgn kami ber7 :)

yg ni plak,papan kenyataan..hehe..hsl kerja tgn IKIN  :)

meja amal~

meja ikin~

meja dina~

meja kinah~

meja jiha~

meja ieta~

meja aku??jgn di tanya..tak sempat nak amek gmbr meja aku..kemudian yer..hehe  :)


btw,,we love to enjoy eating ice-cream tutti frutti..
walaupon harga nye agak mahal,tp mmg sgt berbaloi dgn rasa nye..sgt best..u shud try it,friends  :)


yg ni,gambar yg aku capture sendiri..isn't it look very unic,ryte??
gabungan handphone kami ber7..hehe (",)

K.I.T.A

[p/s:korang,IKIN.AMAL.IETA.DINA.JIHA & KINAH..
aku sayang korang sgt2,kerana ALLAH]

#one fine day,jika berkesempatan,aku nak sgt post pasal kawankawanbaik aku time bergelar pelajar SHAMS dulu..nantikan yer
kemunculan THE GREAT TROUBLEMAKERS:)






1 comment:

  1. wallaweii..gmbr aku ad la..femes la fter dis..!haha..wes,nma ayh aku ad mohd la kt dpn..hehe..pepepom..lawaa..thanksss..igt jgk ko kt aku e??hehe..xpe2!i'll be back soon ok??haha

    ReplyDelete